توضیحات
شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5 مل | قیمت شلنگ بالا رادياتور رانا EX
مکانیزم و عملکرد شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5 ( شلنگ بالا رادياتور رانا EX )
در واقع شلنگ بالا رادياتور رانا EX یکی از مهمترین و اصلیترین اجزای سیستم خنک کننده موتور 206 تیپ 5 و رانا می باشد.
این شلنگ در بخش بالای رادیاتور خودرو پژو 206 تیپ 5 و رانا قرار داشته و دارای بافت ترکیبی لاستیک و نخ پلی استر است.
شنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 و رانا به این صورت کار میکند که که آب ورودی رادیاتور 206 تیپ 5 و رانا را دریافت و جهت خنک سازی موتور به ورودی های تعبیه شده در رادیاتور انتقال میدهد.
متریال شلنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 ( شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5 و RANA )
این شلنگ در 2 کلاس تولیدی EPDM و SBR تولید میشود. یعنی با دونوع مرتیال خوب (EPDM) و معمولی (SBR ) تولید می شود.
نخ استفاده شده در این شلنگ از نوع 600 نخی های سری پلی استر است .
در واقع مهمترین تاثیر این نخ که در ساختمان تولید شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5 یا رانا استفاده شده این است که باعث جلوگیری از نشتی و هدررفت آب همچین ایجاد حالت ضد یخ بودن برای شلنگ ذکر شده می شود.
طول عمر شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5 ( عمر مفید شلنگ بالا رادیاتور RANA و 206 تیپ 5 )
طول عمر شیلنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 و رانا بسته به نوع متریال استفاده شده در این قطعه لاستیکی حیاتی متغیر می باشد.
بدین صورت که اگر در زمان ساخت شلنگ بالا رادياتور رانا EX از مواد اولیه خوب یا همان کاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر این شلنگ لاستیکی حدود 4 سال میباشد.
اگر برای تولید شیلنگ بالای رادیاتور 206 تیپ 5 یا رانا از مواد اولیه معمولی یا SBR استفاده شده باشد، این قطعه لاستیکی عمر مفیدی در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.
علائم خرابی شلنگ بالا رادياتور 206 تیپ 5 و رانا EX
یکی از علامت های مشخص برای تشخصی خرابی در شیلنگ بالای رادیاتور 206 تیپ 5 یا رانا ترک خوردگی در بخش بیرونی و قابل مشاهده این شلنگ لاستیکی است.
هر چقدر این ترکها عمیق تر و با تعداد بیشتر باشند یعنی شلنگ شما پوسیدهتر و شکننده تر شده است و میبایست چه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه لاستیکی اقدام نمایید.
علامت دوم قابل مشاهده برای تشخیص خرابی شیلنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 و رانا ، باد کردگی یا همان ورم کردگی نا متوازن بر روی سطح آن است.
یکی دیگر از علائم خرابی در شیلنگ های لاستیکی از جمله شلنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 و rana پوسته پوسته شدن یا اصطلاحات دوپوست شدن است.
تاثیرات خرابی شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5( تاثیر خرابی در شلنگ بالای رادیاتور رانا و 206 تیپ 5 )
بارزترین تاثیر خرابی شلنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 و rana همان کم شدن آب رادیاتور خودرو است که در ابتدایی ترین حالت باعث داغ شدن بیش از حد وایرهای خودرو ( سیم ها و سیم کشی ) و آسیب دیدن آنها می باشد.
اما اثر خرابی شیلنگ بالای رادیاتور 206 تیپ 5 یا رانا تنها به خرابی سیم کشی خودرو منتهی نمیشود و میتواند در مواردی به علت بیش از حد کم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسیلندر نیز بشود.
تشخیص خوب از بد شیلنگ بالا رادیاتور پژو 206 تیپ 5( روش تشخیص شلنگ با کیفیت 206 تیپ 5 و رانا )
اگر شیلنگ بالا رادیاتور 206 تیپ 5 و رانا از مواد اولیه Epdm تهیه شده باشد عموما دارای سطحی شفاف و سیقلی است. در صورتی که اگر همین محصول از مواد پایه Sbr ساخته شده باشد ، سطح آن کدر بوده و دیگر آن شفافیت لازم را ندارد.
یکی دیگر از نشانه های با کیفیت بودن شلنگ بالا رادياتور رانا EX در صورتی که از مواد epdm ساخته باشد. این است که روی سطح آن خال زدگی وجود ندارد و البته دوپوست هم نیست.
دوپوست شدن اصطاحی است که برای شیلنگ های لاستیکی مورد استفاده قرار میگیرد و در اصل به این معنی است که این شلنگ لاستیکی کیفیت لازم را ندارد.
نکته قابل توجه برای عزیزانی که قصد تشخیص شیلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور کافی برای دیدن وبررسی محصول لاستیکی مورد نظرشان را ندارند، بو کردن شیلنگ است.
اصولا شیلنگ-های لاستیکی 206 تیپ 5 و رانا مثل شلنگ بالا رادیات 206 تیپ 5 و رانا اگر از مواد با کیفیت یا همان EPDM ساخته شده باشد ببوی شیرین می دهد.